|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sarah
kapitan
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: z tamtąd
|
Wysłany: Śro 11:29, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Heheh odnosnie...wczoraj mój kumpel z wielkim szczęsciemi zadowoleniem ogłosił mi że jedzie do Szczebry spod Slaska(!) chronic dolinę Rozpudy... zapytałam czy w ogóle wie jak to wygląda i o co ogólnie chodzi, to się wykręcał więc zapewne nie wie tak jak większośc Greenpeace i tych wszystkich durnych ekologów :/ Beztołk...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
kosy
Moderator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z buszu
|
Wysłany: Śro 13:24, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wiecie co Wasze myślenie czasami mnie powala z nóg, Grabek piszesz, że
grabek napisał: |
Ortodoksów bardzo nie lubię, w każdej dziedzinie. |
a przy stwierdzeniu
grabek napisał: |
Wiesz Kosy, ja to mam w głębokim poważaniu te wszystkie mchy i paprocie. |
Stajesz się ortodoksyjnym wręcz wyznawcą jedynej słusznej rządowej koncepcji tej drogi, a to brzmi jak byś za przeproszeniem był ciemnych chłopem i nie dostrzegał złożoności problemu. Ale o rozwinięciu tej myśli za chwilę więc się nie "nerwuj" jeszcze Grabciu
grabek napisał: |
Na razie to augustów jest uzdrowiskiem przez które dzień i noc walą ciężarówki, a drogi są kompletnie nie przystosowane do takiego ruchu. Zdarza mi się trochę samochodem turlać i np. w wakacje to mnie kur**** strzela, bo nie można o 7 rano się przebić przez 29 listopada. |
Wiesz ja mieszkam najbliżej akurat drogi tranzytowej, a i przez 4 lata dzień w dzień musiałem nią jeździć to wiem jak jest ciężko, każdy kto próbował przejść na 29 listopada w szczycie ruchu wie, że to jest mission imposible. Dalej piszesz pewnie znamienne zdanie
grabek napisał: |
Wszelkie aspekty ekologiczne tego przedsięwzięcia są mi obce, |
Więc o czym się wypowiadasz jak tu o aspekty ekologiczne przede wszystkim chodzi i tak jak pisałem wcześniej nie chodzi o jakiś tam pojedynczy mech czy inny miodokwiat krzyżowy ale o cały złożony ekosystem jaki tworzy Dolina Rospudy. I chodzi tu o to, że jeżeli jest taki unikalny to trzeba się mocno zastanowić zanim coś się z nim zrobi. Przecież pomijając wszystkie aspekty w stylu dziedzictwo narodowe, najważniejsza rzecz, którą powinniśmy chronić, a które do Ciebie Grabek nie wiem czemu nie trafiają, to jest to aspekt ekonomiczny, a mianowicie po co ludzie do Augustowa przyjeżdżają? Na pewno nie po to by non stop siedzieć w pubie. Resztę dopowiedz sobie sam. A teraz w świetle nowych wiadomości to trochę również
grabek napisał: |
od strony prawnej: |
Ci przedstawię poniższą sprawę może to do Ciebie wreszcie dotrze.
Pomijając to co już napisałeś w świetle wczorajszych doniesień z KE droga jest budowana bezprawnie. Przypomnijmy dla mniej skumanych, komisarz ds. środowiska Stawros Dimas zagroził, że jeżeli Polska nie wstrzyma się z budową obwodnicy to w trybie natychmiastowym zostanie wysłane pismo do Luksemburga. Wszystko co wcześniej mówił Szef (oprócz tego, że wariant rządowy nie będzie realizowany) sprawdza się w 100%.
Więc teraz Grabku me pytanie jest takie, pomijając już to jacy Ci ekologowie są i jak ta cała akcja jest skonstruowana i poziom ich wiedzy itp. dla czego jeżeli okaże się (a wielce to prawdopodobne), że budowa jest bezprawna RZĄD i wszystkie osoby za to ODPOWIEDZIALNE od tylu lat usiłują zbudować tą obwodnicę NIELEGALNIE czyli NIEZGODNIE Z PRAWEM wbrew nasilającej się krytyce tego wariantu (nie oszukujmy się ale protesty były już 10 lat temu nie tak nagłośnione ale były i nie jest tak, że nagle jakaś banda oszołomów się obudziła ze snu i zaczęła pikietować)?
Czemu od lat władze nic nie zrobiły, aby przybliżyć projekt do realizacji, albo czemu nie przeprojektowały feralnego odcinka? Przecież wiadome jest to nie od dzisiaj, że tamte tereny są chronione programem NATURA 2000. Ja się pytam jaki mają w tym wszystkim biznes.
I teraz najważniejsze każdy rzuca psy na tych ekologów (w większości nawet słusznie) ale jeżeli okaże się, że projekt zostanie zablokowany to wtedy będzie to oznaczać, że ta banda durniów jak i Sarka nazwała nie wiem czemu, bo pewnie są mądrzejsi nie tylko od niej ale i pewnie od nas MIAŁA RACJĘ, stała za PRAWEM które było po ich stronie.
Więc już dochodzę do konkluzji. Jeżeli tak to WINNYMI okażą się rządzący, również nasz "wielce mądry" Pan Burmistrz. który od lat stoi za wiadomym planem budowy. Więc to jest ich wina, że budowa się przeciąga, jest to ich wina, że ludzie giną, a cenne obszary są zagrożone.
Nic nie musi być takie jakim się wydaje dla tego może trochę powściągliwości w ocenach (tyczy się to szczególnie Sarki), jeszcze nie wiadomo tak naprawdę co z tego wyjdzie.
Szkoda, że nie ma Szefa na linii bo ostatnio trochę próbowałem informacji zdobyć o przebiegu Via Baltiki jako takiej i nie zgadniecie, ale co tydzień się plany zmieniają, może on wiedział by coś i chciał podzielić się swoją wiedzą no i napisać może coś mądrego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabek
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krainy deszczowców
|
Wysłany: Śro 18:52, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Oj Kosy, podniecasz się jak łysy grzebieniem. Ortodoksów dalej nie lubię, a mchy i paprocie mam w poważaniu głębokim. Mam w poważaniu, bo mnie nie interesują. A skoro nie interesują to piszę, że mam je w poważaniu i na ich temat się nie wypowiadam (żadne tam rodzaje, kolory i funkcje).
Wyznawcą niczyim nie jestem, więc zbastuj waść. Projekt rządowy jest obecnie najszybszy do zrealizowania (teoretycznie, o czym bedzie dalej). Dalej twierdzę, że aspekty ekologiczne są mi obce i nie wgłębiałem się w nie oraz ZAUWAŻ nie pisałem o nich (oprócz mojego stosunku do mchów i paproci). Skoro uważasz, że ludzie przyjeżdżają podziwiać w wakacje dolinę to obawiam się, że będzie ona bardziej zdewastowana niż po przemarszu wojsk. Chyba w lesie bywałeś i widziałeś "wielkomiejskich" turystów. Co to jest ekosystem to mnie uczyli w szkole podstawowej, więc Cię uprzejmie informuję że ten w dolinie jest już od dawna naruszony przez człowieka. Żeby zostawić, go nie naruszony, to byś chyba musiał augustów z ziemią zrównać, a las otoczyć wielkim murem oraz powiesić zakazy wstępu.
Teraz przeszedłeś do meritum mojej wypowiedzi.
Co do samej prawności lub bezprawności budowy to ja się wolę wypowiadać ostrożnie. Decyzja o jej budowie w tym kształcie została oparta o plany powstałe przed wejściem Polski do UE (i została wydana przed wejściem, nie mylić z podpisaniem pozwolenia na budowę) i tam też ma swoje umocowanie prawne. W tamtym czasie nie było czegoś takiego jak Natura 2000. Ta budowa nie jest od lat nielegalna, co najwyżej można mówić o jej obecnej niezgodności z prawem unijnym a dokładniej z tak zwaną dyrektywą siedliskową, która miała swoje odbicie w Ustawie o ochronie środowiska (art. 25). Jak na razie władzę opierają się właśnie na tym, że całokształt sprawy rozpoczęto w poprzednim porządku prawnym, a jak wiadomo prawo nie działa wstecz (poza określonymi wyjątkami, ale to nie w tym wypadku). Komisarz sobie może mówić, ale mocy sprawczej to on nie ma. Co najwyżej przed ETS może się odbyć sprawa o rozstrzygnięcie sporu między KE i Polską. Jeśli wyjdzie, że jednak jakoś można budować to dzisiejszy przebieg jest najszybszy do zrealizowania, bo wszystko zostało już zrobione. Czemu władze nic nie zrobiły to spytaj władze, a nie mnie. Zauważ łaskawie, że dróg nie projektuje się w ten sposób, że siada pan Stasio z panem Czesiem i rysują kreskę na mapie, po czym wstają, mówią "gotowe". Ponownie powtarzam Ci, że w chwili projektowania tej drogi nie było żadnej Natury2000.
Co do zablokowania przez ekologów, to dla mnie będzie oznaczało, że rząd dał wybitnie ciała i nie przygotował odpowiednich wyłączeń, chociaż powinien to zrobić przy uzgadnianiu obszarów chronionych (w każdym województwie działała taka spec komisja). Widzisz, ja burmistrza obecnego za bardzo nie lubię, ale to już lekka przesada winić go o wszystko, proponuję go jeszcze oskarżyć o opóźnienie okresu godowego u łabędzi.
Jeśli chodzi o przebieg to ja znam 3 warianty (oczywiście przebieg w Polsce) białostcki, łomżyński, łomżuńsko-ostrłoęcki i każdy leci przez dolinę.
Co do ekologów i całej akcji się nie wypowiedziałeś, czyżbyś przyznawał mi rację?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kosy
Moderator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z buszu
|
Wysłany: Śro 20:07, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Grabek się niczym nie podniecam tylko mnie denerwują jednostronne komentarze, durni ekolodzy, głupi rządzący, specjalnie to w takim ostrym tonie napisałem Ja sam powtórzę jeszcze raz bo widać pamięć masz krótką jestem zwolennikiem złotego środka. Najlepiej to jak by dało się zrobić tak, że owca byłaby cała i wilk syty. Wiem, że tak się nie da, ale mnie najbardziej uderza to, że jedna strona nie chce rozmawiać z drugą, a sądzę, że dało by się ten problem załatwić w sposób ugodowy, dojść do jakiegoś mniej lub bardziej satysfakcjonującego consensusu. Było na to,aż 10 lat i nic z tego nie wyszło. Nie stoję po żadnej stronie bo i tu i tu dochodzi do manipulacji i nadużyć. Jak słusznie zauważyłeś wcześniej to jest teraz swoiste bum na ekologów i całą sprawą zajmują się pewni panowie, jednak nie ulega wątpliwości, że jest coś na rzeczy. Z drugiej strony mamy władze, które od lat wiedzą, że się to ludziom nie podoba, (PROTESTY BYŁY OD POCZĄTKU)a od wejścia do UE wariant przez Rospudę jest w świetle KE bezprawny. To więc wiadomo, że o coś chodzi i jednej i drugiej stronie (bynajmniej nie o samą Rospudę) dla tego ja wolę stać z boku, bo to co się teraz dzieje to czyste szaleństwo.
Co do umocowania prawnego, to chyba Grabek trochę się mylisz. Nie znam się na prawie tak jak ty i tak ładnie o nim nie umiem pisać ale to chyba rok temu dopiero została przez marszałka województwa podjęta decyzja o budowie obwodnicy, co oznaczało by, że podjął ja niezgodnie z prawem Unijnym. Wcześniej chyba nie były pozwolenia, a tylko plany i analiza przedsięwzięcia, która (chyba) nie jest tożsama z samym pozwoleniem jak jest inaczej to mnie uświadom.
Obecny wariant jest tylko i aż tylko TEORETYCZNIE najszybszy, gdyby taki był to nie było by żadnych problemów, ale tu można polemizować bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Grabek rząd już dał ciała bo cała afera jest znana od lat i nikt nawet palcem nie kiwnął by coś w tym kierunku zrobić, a teraz zatacza to międzynarodowe kręgi jak dla mnie porażka totalna.
Nie winie burmistrza o wszystko, ale jako burmistrz powinien się tym zająć, bo jednak ma jak to dzisiejszy dzień pokazał pewną siłę oddziaływania. Również nic nie zrobił, aby w jakiś sposób najlepiej ugodowy rozwiązać całą sprawę, a przecież on jest lokalnym przedstawicielem i to dzieje się na "jego podwórku" dla tego jest to w zasięgu jego mocy.
No właśnie i chodziło mi o całościowy przebieg, który jeszcze nie wiadomo jak będzie wyglądał.
Racja leży gdzieś po środku nie mnie to oceniać bo nie znam niuansów tej sprawy, mogę skomentować tylko to co widzę i wiem, że na pewno miało miejsce.
Smuci mnie tylko fakt, że przez czyjąś niekompetencje narażane jest życie ludzkie, cenny rejon oraz wydana na całą awanturę kupa kasy, którą można by spożytkować w lepszy sposób.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabek
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krainy deszczowców
|
Wysłany: Śro 20:42, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Inwestycja rozpoczęta przed wejściem do Unii, większość decyzji także zapadła wcześniej.
Kod: |
1992 r. – Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych (GDDP) w Warszawie zleciła Biuru Projektowemu „TRANSPROJEKT” w Warszawie opracowanie Studium Techniczno – Ekonomicznego (STE) węzła dróg krajowych w Augustowie. Wszystkie warianty przewidywały przebieg obwodnicy po zachodniej stronie miasta.
· Marzec 1993 r. – CentralnyUrząd Planowania w Warszawie informuje GDDP, że docelowy przebieg Via Baltica winien przebiegać przez Ostrów Mazowiecką, Białystok i Augustów.
· Lipiec 1993 r. – Przewodniczący Rady Miejskiej w Augustowie zwrócił się do Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej o budowę obwodnicy Miasta w związku z nasilonym ruchem samochodów od i do przejścia granicznego w Ogrodnikach i planowanej budowie przejścia w Budzisku.
· 1994 r. – Ministrowie Transportu UE na konferencji na Krecie zalecają przebieg 4 – ch transeuropejskich korytarzy transportowych przez Polskę, z których I korytarz Helsinki - Tallin – Ryga – Kowno – Warszawa winien przebiegać przez woj. podlaskie. Korytarze te objęte są priorytetem pomocowym Unii Europejskiej.
· 1994 – 1995 r. – Wymiana korespondencji pomiędzy Wojewodą Suwalskim a Ministrem Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa.
· 1996 – 1997 r. - Biuro Projektowe „TRANSPROJEKT” w Gdańsku opracowało Koncepcję Programową obwodnicy Augustowa (.Alternatywa I i II , Alternatywa II w czterech wariantach). Po konsultacjach społecznych i uzgodnieniach w lipcu 1997 r. zatwierdzony został przez Generalnego Dyrektora Dróg Publicznych w Warszawie przebieg obwodnicy Augustowa wg .Alternatywy II wariant IV L.
· 1997 r. – Ministrowie Transportu UE na konferencji w Helsinkach zalecają przebieg Via Baltica przez Białystok i Augustów.
· 1997 – 1998 r. – Wojewódzkie Biuro Planowania Przestrzennego w Suwałkach opracowało, wg zatwierdzonej Koncepcji Programowej obwodnicy Augustowa, zmiany w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego (MPZP) gminy Nowinka, Augustów i miasta Augustów.
· 15.06.1999 r. – po wizji lokalnej w terenie i na posiedzeniu w Suwałkach Wojewódzka Komisja Ochrony Przyrody w Białymstoku wydała pozytywną opinię przebiegu obwodnicy wg wariantu IV L.
· Przebieg obwodnicy wg wariantu IV L został wprowadzony do MPZP uchwałami:
- 29.06.1999 r. gminy Nowinka
- 30.12.1999 r. miasta Augustów po wyroku NSA
- 30.06.2000 r. gminy Augustów po wyroku NSA
· Czerwiec 1999 r. – Ekspertyza Rzeczoznawcy mgr Włodzimierza Jankowskiego dot. Chronionych gatunków flory w dolinie rzeki Rospuda potwierdziła słuszność wyboru wariantu IV L.
· 5.X.1999 r. – Rada Ministrów przyjęła „Koncepcję Polityki Przestrzennego Zagospodarowania Kraju” (KPPZK), w której przebieg Via Baltica pokrywa się z I Europejskim Korytarzem Transportowym.
· 17. XI.2000 r. – Sejm RP przyjął ww. Koncepcję PPZK (MP nr 26).
· 2000 r. – Sejmik Województwa Podlaskiego w „Strategii rozwoju województwa podlaskiego do 2010 r.” uwzględnił pilną potrzebę modernizacji drogi nr 8.
· Maj 2000 r. oraz luty 2001 r. – Burmistrz Miasta Augustowa wystąpił do Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej o podjęcie działań związanych z budową obwodnicy, załączając stanowisko Rady Miejskiej w Augustowie z 17.04.2000 r.
· 29.IX.2001 r. – Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustalenia sieci autostrad i dróg ekspresowych oraz dróg o znaczeniu obronnym jednoznacznie określa przebieg Via Baltica, określonej w tym rozporządzeniu jako S 8, Warszawa – Ostrów Maz.- Białystok – Augustów – Budzisko.
· 17.X.2001 r. – Rada Ministrów w „Polityce Transportowej Państwa w latach 2001 – 2015” określa pilną potrzebę modernizacji drogi nr 8.
· 2001 – 2003 r. – Biuro Projektowe „TRANSPROJEKT” w Warszawie opracowuje projekt budowlany i projekty wykonawcze budowy obwodnicy Augustowa.
1) Wykonano szczegółową koncepcję przekroczenia doliny rzeki Rospuda.
2) Prof. dr hab. inż. Waldemar Mioduszewski z Zakładu Zasobów Wodnych Instytutu Melioracji i Użytków Zielonych, Falenty – Raszyn opracował „Ocenę wpływu obwodnicy Miasta Augustowa na stosunki wodne w dolinie rzeki Rospudy”.
3) Instytut Budowy Dróg i Mostów w Warszawie opracował „Opinię dot. Koncepcji techniczno – prawnej na budowę obwodnicy Augustowa”
4) Wykonano „Raport o oddziaływaniu na środowisko planowanego przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Augustowa” do postępowania, mającego na celu uzyskanie decyzji o WZiZT.
· Grudzień 2002 r. – Oddział GDDKiA w Białymstoku złożył do Burmistrza Augustowa wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (WZiZT) obwodnicy Augustowa.
· Dnia 06.03.2003 r. Burmistrz Augustowa wydaje decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
· Odwołanie od decyzji Burmistrza Augustowa do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach składają:
- Zieloni Rzeczypospolitej Polski Zarząd Regionu Mazowsze dnia 04.04.2003 r.
- Stowarzyszenie Kulturalno – Ekologiczne „Zielone Mazowsze” dnia 20.03.2003 r.
· Samorządowego Kolegium Odwoławcze w Suwałkach z dnia 17.06.2003 r.
utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.
· Stowarzyszenie Kulturalno – Ekologiczne „Zielone Mazowsze” składa skargę do NSA na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach.
· NSA wyrokiem z dnia 11.12.2003 r. oddala skargę Stowarzyszenia Kulturalno – Ekologicznego „Zielone Mazowsze”.
· Przedkładając wyrok NSA z dnia 11.12.2003 r. GDDKiA Oddział w Białymstoku uznaje sprawę za zakończoną w trybie postępowania administracyjnego na etapie decyzji o WZiZT.
· Złożenie w dniu 07.07.2005 r. wniosku do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego o wydanie zezwolenia na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Augustowa, zlokalizowanej na terenie obszaru Natura 2000.
· Po zapoznaniu się na posiedzeniu w dniu 31.08.2005 r. z opiniami ekspertów i raportami o oddziaływaniu na środowisko na obszarach Natura 2000 inwestycji polegających na budowie między innymi obwodnicy Augustowa Wojewódzka Rada Ochrony Przyrody pozytywnie zaopiniowała projekt inwestycji oraz przewidziane działania kompensacyjne wraz z rozwiązaniami technicznymi, służącymi minimalizacji szkód wyrządzonych przyrodzie.
· Wydanie przez Wojewodę Podlaskiego decyzji zezwalającej na realizację ww. przedsięwzięcia – decyzja znak ŚR.II.AT.663031/60/05z dnia 12.09.2005 r.
· Wysłanie przez PUW w Białymstoku dnia 04.10.2005 r. do Ministra Środowiska odwołań od decyzji Wojewody Podlaskiego znak ŚR.II.AT.663031/60/05 z dn. 12.09.2005 r.
· Złożenie w dniu 17.11.2005 r. wniosku do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Augustowa.
· Dnia 05.12.2005 r. odbyło się posiedzenie Zespołu Roboczego ds. Inwestycji Liniowych Krajowej Komisji ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko w sprawie rozpatrzenia odwołań organizacji pozarządowych od zezwoleń wydanych przez Wojewodę Podlaskiego, w trybie ustawy z dn. 16.04.2004 r. o ochronie przyrody.
· Obecnie dobiega końca proces wykupu gruntów oraz prace nad projektem budowlanym, w którym zostaną uwzględnione wnioski z wykonanych ekspertyz.
|
Nie wiem dlaczego nikt się nie dogadał wcześniej i już chyba nie się nie dowiem. W dalszym ciągu dziwi mnie jednak zmasowany atak ekologiczny i zastanawia czemu nie pojawił się on wcześniej (Greenpeace nie istnieje od wczoraj i jest znane z bardziej spektakularnych akcji niż siedzenie na drzewach).
Ostatni cytacik:
Kod: |
Zachowanie procedur dotyczących ochrony środowiska przy projektowaniu obwodnicy Augustowa było przedmiotem wielokrotnych kontroli ekspertów Unii Europejskiej. Wiosną 2006 r. szef dyrektoriatu środowiskowego Komisji Europejskiej Pan Ladislav Miko szczegółowo zapoznał się z projektem obwodnicy i na spotkaniu z mieszkańcami Augustowa stwierdził, że decyzję w tej sprawie podejmie polski rząd.
W marcu tego roku minister środowiska przekazał Komisji Europejskiej cały komplet dokumentów, związanych z ochroną środowiska przy pracach nad obwodnicą Augustowa. Ze strony ekspertów Komisji nie otrzymaliśmy żadnych uwag.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kosy
Moderator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z buszu
|
Wysłany: Śro 21:32, 21 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
No i widać tutaj, że najważniejsza według mnie wiążąca decyzja zapadła 12.09.2005 roku po wcześniejszej analizie wszystkich za i przeciw na posiedzeniu z dnia 31.08.2005. Wcześniej większość dat dotyczy koncepcji. Jak dla mnie pierwszą poważną decyzją była ta z 17.11.2000 r. Zauważ też, że "ostatnie szlify" projekt budowy obwodnicy dostawał w latach 2001-2003 czyli w "przededniu" wejścia do UE, więc dziwi mnie, że nie wzięto pod uwagę tego, że będą to w przyszłości tereny chronione. Pamiętasz zapewne, że za rządów Leszka Milera i lewicy przed przystąpieniem do UE była potężna akcja dostosowywania prawa do norm i wymogów unijnych, dla tego dziwi mnie, że nie objęło to również koncepcji budowy obwodnicy.
Co do ekologów to istnieje pewnie z kilka dobrych powodów, dla czego to się potoczyło tak, a nie inaczej. Ja mogę się domyślać niektórych. Po pierwsze najpierw kiedy nie było ostatecznej decyzji ekolodzy walczyli sądownie, wszystkie wyroki opierały się o NSA (rok 99 i 2003) oraz nazwijmy to tak "próbowali współpracować" z rządem w sprawie tego wariantu ekologicznego. Po następne robili wiele akcji, które miały na celu uświadomić ludziom o co chodzi, najczęściej nie na naszych terenach (o tym dla czego zaraz) przede wszystkim zjazdy specjalistów różnej maści od fauny i flory do Doliny Rospudy, katalogowanie wszystkiego i wysyłanie owoców badań do KE. Wreszcie w Augustowie Stowarzyszenie Społeczno - Kulturalne OŚ z Elizeuszem Bartkowiakiem na czele, gdzieś tak od 98 do 01/02 roku próbowało prowadzić w Augustowie akcje "uświadamiające", oczywiście nie był to jedyny cel, ale jeden z najważniejszych. Pamiętam były różne spotkania, konferencje, plakaty i tak dalej. Upadło to bo już od samego początku był słaby oddźwięk ze strony mieszkańców Augustowa. Nie dziwię się, ponieważ wiadomo, że ludzie są zdesperowani i ich nie obchodzi jakim wariantem przejdzie ta obwodnica, ważne żeby była. Wreszcie kiedy zapadła ta wiążąca decyzja, a środki prawne się ekologom skończyły, słowo zaczęło się zmieniać w ciało to zaczęli działać ortodoksyjnie. Myślę, że to są jedne z wielu ich tam jakiś powodów, które można łatwo sobie wytołkować na chłopski rozum.
Co do ostatniego cytatu, to nie wiem czy źródło z którego go brałeś jest obiektywne powtórzę za PAP
Cytat: |
Według Barbary Helfferich, gdyby budowa rzeczywiście ruszyła, będzie oznaczało to złamanie unijnych procedur, bo Komisja Europejska już w grudniu prosiła Polskę, by nie rozpoczynała prac, dopóki cała sprawa nie zostanie wyjaśniona. |
Jak widać pomieszanie z poplątaniem. Nie wiadomo o co chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobol
Moderator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z kątowni
|
Wysłany: Czw 0:33, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Jak nie wiadomo o co chodzi to najczęściej chodzi o kase...
Ale żeście się rozpisali aż nie chciało mi się tego czytać. moglibyście streszczenia pisać... bo jako nie humanista duża ilość tekstu mnie powala...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
raczek
naczelny wódz
Dołączył: 09 Cze 2005
Posty: 411
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielony dom
|
Wysłany: Czw 9:15, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Ja przeczytałem i muszę powiedzieć że ciekawa sprawa....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raczek dnia Czw 16:54, 22 Lut 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabek
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krainy deszczowców
|
Wysłany: Czw 15:24, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Następnym razem skrypt zrobię A co powiedzie na dzisiejsze wkroczenie CBA do siedziby GDDKiA Białystok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kosy
Moderator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z buszu
|
Wysłany: Czw 15:56, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Powiem tak się nie zdziwi mnie żaden wynik tego śledztwa. Widać coś musi być na rzeczy, albo po prostu zrobione jest to na pokaz na tak zwany "odwal się".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabek
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krainy deszczowców
|
Wysłany: Czw 16:39, 22 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Musi co na pokaz, bo wcześniej sprawę badał urząd zamówień publicznych i nieprawidłowości nie stwierdzono. Chociaż sam początek newsa "prezydent Lech Kaczyński wysłał CBA do..." (RadioZet wiadomości o 14.00) wywołał we mnie mocno mieszane uczucia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabek
Administrator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z krainy deszczowców
|
Wysłany: Nie 14:51, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Tak w wolnej chwili wygrzebane:
Kod: |
DYREKTYWA RADY 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 roku w sprawie
ochrony siedlisk naturalnych oraz dzikiej fauny i flory Artykuł 6 Ochrona siedlisk naturalnych i siedlisk gatunków.
1. Dla specjalnych obszarów ochrony państwa członkowskie ustalą konieczne działania ochronne obejmujące, jeśli zaistnieje taka potrzeba, odpowiednie plany zagospodarowania opracowane specjalnie dla tych obiektów bądź zintegrowane z innymi planami rozwoju oraz odpowiednie działania prawne, administracyjne lub oparte na dobrowolnych umowach, korespondujące z ekologicznymi wymaganiami rodzajów siedlisk naturalnych wymienionych w załączniku I lub gatunków wymienionych w załączniku II żyjących w tych obiektach.
2. Kraje członkowskie podejmą odpowiednie działania w celu uniknięcia na specjalnych obszarach ochrony pogorszenia stanu siedlisk naturalnych i siedlisk gatunków jak również w celu uniknięcia płoszenia gatunków, dla których zostały wyznaczone takie obszary, o ile płoszenie to może mieć znaczenie w stosunku do zadań niniejszej dyrektywy.
3. Każdy plan lub przedsięwzięcie, które nie jest bezpośrednio związane lub konieczne do zagospodarowania obiektu, ale które może na nie w istotny sposób oddziaływać, zarówno oddzielnie, jak i w połączeniu z innymi planami lub przedsięwzięciami, będzie podlegać odpowiedniej ocenie jego skutków dla danego obiektu z punktu widzenia założeń jego ochrony.
W świetle wniosków wynikających z tej oceny oraz z zastrzeżeniem postanowień ust. 4, kompetentne władze krajowe będą wyrażać zgodę na ten plan lub przedsięwzięcie po upewnieniu się, że nie będzie on wpływać bezpośrednio na dany obiekt oraz, jeśli to stosowne, po uzyskaniu opinii ogółu ludności.
4. Jeśli pomimo negatywnej oceny skutków dla danego obiektu oraz braku rozwiązań alternatywnych, plan lub projekt musi jednak zostać zrealizowany ze względu na imperatyw wynikający z nadrzędnego interesu publicznego, w tym interesów mających charakter społeczny lub gospodarczy, państwo członkowskie podejmie wszelkie działania kompensujące konieczne do zapewnienia ochrony ogólnej spójności Natury 2000. O podjętych działaniach kompensujących państwo członkowskie poinformuje Komisję.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jolka
podporucznik
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:35, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
z powodu jednej obwodnicy zrobiło nam sie widowisko na masową skale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sisters marta
kapitan
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Enigmy ;)
|
Wysłany: Pon 8:09, 26 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
jesteśmy źli, bo jestesmy z "zakazanego miasta" :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kosy
Moderator
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z buszu
|
Wysłany: Pon 14:40, 26 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Wystarczy popatrzeć w mediach jak są przedstawiani mieszkańcy Augustowa, teraz na własnej skórze można zobaczyć co to znaczy kreowanie rzeczywistości przez media i prawda ekranu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|